Безпека – це:
·
знання дошкільників про певні небезпечні ситуації та людей, які можуть
загрожувати здоров'ю та життю;
·
уміння правильно поводитися у різних ситуаціях;
. навички самостійних рішень у певних надзвичайних
ситуаціях.
Освітньо-виховну роботу з дошкільниками
проводимо у таких напрямках:
проводимо у таких напрямках:
·
життя серед людей, у природному та предметному
середовищі;
·
правила поведінки з вогнем;
·
безпечні та небезпечні вулиці та дороги;
виховання
вміння надавати собі та іншим допомогу у випадку необхідності
В організації навчально-виховної роботи
з питань безпеки життєдіяльності дошкільників
можна визначити три основні напрямки:
з питань безпеки життєдіяльності дошкільників
можна визначити три основні напрямки:
1 1. Така робота не повинна обмежуватися засвоєнням норм та
правил; дітей необхідно навчати обачності, навичок орієнтування і швидкої
реакції в екстремальних ситуаціях;
2. Максимального ефекту можна досягти, якщо буде
прослідковуватися єдина стратегічна лінія у діяльності педагогічного, дитячого
та батьківського колективів;
3. Слід
врахувати деякі принципові аспекти роботи з дітьми, які суттєво відрізняються
від аналогічної роботи з дорослими (розповіді, відеофільми про наслідки пожеж, повеней,
інших небезпек).Перевага в освітньо-виховному процесі
надається цікавим довірливим бесідам, розмовам, моделюванню та аналізу певних ситуацій,
дидактичним та сюжетно-рольовим іграм.
Щоб здійснювати плідну роботу з дітьми,
систематично проводимо роботу з педагогічним колективом та батьками,
перед якими стоять три найважливіші завдання:
систематично проводимо роботу з педагогічним колективом та батьками,
перед якими стоять три найважливіші завдання:
1. Створити безпечні умови для життєдіяльності дитини;
2. Сформувати в дитини уміння передбачати наслідки своїх
вчинків;
3.
Виробити в дитини
навички практичних дій під час виникнення труднощiв.
Для цього використовуємо весь арсенал методичної роботи з педагогічними працівниками. Така робота має бути комплексною та різноплановою.
Для цього використовуємо весь арсенал методичної роботи з педагогічними працівниками. Така робота має бути комплексною та різноплановою.
Перш ніж чомусь навчати дошкільників, педагоги повинні
самі отримати чіткі знання та оволодіти навичками щодо зазначеного питання. Але
головне – донести до свідомості дітей розуміння про цінність, неповторність
кожної людини, викликати у них бажання опікуватися власним здоров'ям, бути
обачним та цінувати особисту безпеку й життя.
Але навчаючи, вихователь перш за все має здійснювати педагогічно-виховну роботу, керуючись наступними захисними принципами:
·
Перебування дітей у полі зору дорослих та підтримання
контакту з ними – запорука особистої безпеки кожного вихованця;
·
Формування у дітей уявлень про існуючу в навколишньому
середовищі небезпеку (зокрема, від незнайомців) – основний метод захисту дітей;
·
Вироблення і доведення до автоматизму у дітей звички
зачиняти двері – засіб особистого захисту вихованців і захисту їхнього житла
від злодіїв;
Виховання в дітей розсудливості та обережності при
виборі місць для ігор – запобігання випадкам дитячого травматизму .
Спільна робота з педагогами, дітьми,
батьками забезпечить дітям перед вступом до школи різноманітно та повно
засвоїти навички практичної безпечної життєдіяльності й усвідомити, що її життя
та здоров'я – це найдорожче багатство. А дотримання дітьми правил безпечної
поведінки та захисних принципів обов’язково допоможе їм у різних життєвих
ситуаціях.
Дитячий травматизм: як уберегти дитину?
Дитячий травматизм здається неминучим
злом, особливо в літній період – на канікулах важко контролювати дитину і
захищати її від небезпек.
Насправді, більшості травм і небезпечних ситуацій можна уникнути. І профілактика дитячого травматизму природно, лягає на плечі батьків і вмхователів.
Дитячий травматизм поширений куди більше, ніж травматизм дорослих, і це не дивно.
Насправді, більшості травм і небезпечних ситуацій можна уникнути. І профілактика дитячого травматизму природно, лягає на плечі батьків і вмхователів.
Дитячий травматизм поширений куди більше, ніж травматизм дорослих, і це не дивно.
Діти дуже допитливі, намагаються активно
пізнавати навколишній світ.
Але при цьому життєвих навичок у них ще мало, і вони не завжди уміють оцінити небезпеку ситуації. Тому дитячі травми, на жаль, не рідкість.
Але при цьому життєвих навичок у них ще мало, і вони не завжди уміють оцінити небезпеку ситуації. Тому дитячі травми, на жаль, не рідкість.
Дитячий
травматизм умовно можна розділити на п’ять типівзалежно від місця, де дитина може отримати травму :
1. побутовий (травми, які виникають
удома, у дворі, в дитячому саду);
2. вуличний (в першу чергу
транспортний, але також і не пов’язаний з транспортом);
3. шкільний (або в
дитячомусадочку);
4. спортивний;
5. інший.
Побутовий травматизм – найпоширеніший, і
причина його в більшості випадків – неуважність батьків, які не лише залишають
дитину без нагляду, але і залишають в доступних місцях небезпечні для дитини
предмети, не закривають вікна і тому подібне
Існує і інша класифікація
дитячого травматизму – вікова.
У дітей кожного віку – свої особливості
розвитку і поведінки, які і обумовлюють найбільш поширені типи травм.
Так, в грудному віці (до року) дитячий травматизм найчастіше пов’язаний з заковтуванням сторонніх предметів.
Дитина намагається пізнавати світ єдиним доступним йому способом – він чіпає руками предмети, що знаходяться в безпосередній близькості, і намагається тягнути їх в рот.
У віці від року до трьох дитина вчиться ходити і стає дуже рухливим. Тому до травм від заковтуваних предметів додаються травми, пов’язані з падіннями (удари, переломи)травми від гострих предметів, опіки, поразки струмом.
Після трьох років допитливість росте, навколишній світ дитини більше не обмежується квартирою, тому вірогідність отримати травму збільшується.
Так, в грудному віці (до року) дитячий травматизм найчастіше пов’язаний з заковтуванням сторонніх предметів.
Дитина намагається пізнавати світ єдиним доступним йому способом – він чіпає руками предмети, що знаходяться в безпосередній близькості, і намагається тягнути їх в рот.
У віці від року до трьох дитина вчиться ходити і стає дуже рухливим. Тому до травм від заковтуваних предметів додаються травми, пов’язані з падіннями (удари, переломи)травми від гострих предметів, опіки, поразки струмом.
Після трьох років допитливість росте, навколишній світ дитини більше не обмежується квартирою, тому вірогідність отримати травму збільшується.
Потім дитина йде в школу, і батьки вже не
можуть контролювати його так, як раніше.
Додається шкільний і спортивний дитячий травматизм.
Додається шкільний і спортивний дитячий травматизм.
Сплеск травматизму часто доводиться
на підлітковий вік: в цей час дитячий травматизм
обумовлений не лише цікавістю і невмінням оцінити небезпеку, але ще і бажанням
покрасуватися перед ровесниками, бути не гірше, ніж інші, і безрозсудною
сміливістю.
Профілактика дитячого травматизму
Звичайно, повністю викоренити дитячий
травматизм неможливо – від нещасного випадку, на жаль, не застрахований ніхто.
Але завдання батьків – максимально забезпечити свою дитину.
Адже
більшість травм відбуваються саме з вини батьків – недоглядали та не
роз'яснювали ...
Дитина росте, починає ходити, гуляти з
вами на вулиці, так що тепер ваше завдання – МАКСИМАЛЬНО ЗАХИСТИТИ його від
травмоопасних предметів.
Удома – заховати від нього крихкі і гострі
предмети, сірники, нагрівальні електроприлади, хімікати (чистячі засоби, фарби,
лаки і ін.).
Розетки закриваються спеціальними
заглушками.
Треба
закривати вікна (чи хоч би забезпечити їх міцними сітками) і не підпускати
дитину до плити і іншої небезпечної побутової техніки.
Крім того, в цьому віці треба вже учити
дитину самостійно визначати міру небезпеки.
Розкажіть йому, що сірниками і праскою
можна обпектися, ножем – порізатися, а окропом – обшпаритися.
У цьому віці діти вже цілком здатні
сприймати аргументацію, і краще нехай він дізнається про небезпеку з ваших
слів, чим на власному досвіді.
Тільки розповідайте спокійно, НЕ ПОТРІБНО ЗАЛЯКУВАТИ ДИТИНУ!!!
Дитячий
травматизм – серйозна проблема,
але якщо батьки стежитимуть за своєю дитиною і
навчать його правилам безпеки, багатьох травм вдасться уникнути
Немає коментарів:
Дописати коментар